Σαββάτο 20 Δεκεμβρίου, 2014

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟ 25% ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΓΓΔΕ

Πάτρα: Σε διαθεσιμότητα οι υπάλληλοι του ΤΑΣ - Τη διάλυση της ΓΓΔΕ καταγγέλλει η ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ

1 στους 4 υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων μπαίνουν σε διαθεσιμότητα
[19:15,22/08]

Στην δημοσιότητα έδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ) επιστολή της προς τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, με την οποία διαμαρτύρεται για την ένταξη σε καθεστώς διαθεσιμότητας του 1/4 των υπαλλήλων της υπηρεσίας.

Η συνδικαλιστική οργάνωση σημειώνει ότι παρόλο που τον περασμένο Απρίλιο «το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπό τον Πρωθυπουργό ενέκρινε το Οργανόγραμμα του Υπουργείου... σήμερα, μόλις τέσσερις μήνες μετά, ουσιαστικά αποδομείται.... προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των Τροϊκανών».

Και αυτό, διότι όπως υποστηρίζουν οι συνδικαλιστές, τίθενται «σε καθεστώς διαθεσιμότητας το 25% των υπαλλήλων» της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ), δηλαδή «450 εργαζόμενοι σε σύνολο 1.885». Η ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ σημειώνει ότι αυτό συμβαίνει την ώρα που «το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα όχι μόνο δεν είναι υπεράριθμο αλλά ελλειμματικό σε πολλές κατηγορίες», διότι τα τελευταία 2,5 χρόνια έχει μειωθεί κατά 38%, δηλαδή «από 3.000 σε 1.885, λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων οι οποίες δυστυχώς συνεχίζονται».

«Σας καλούμε να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, να μην αποδεχτείτε τις εισηγήσεις ανεύθυνων και ανίδεων διοικητικών και πολιτικών παραγόντων και να μην συμπράξετε με αυτό τον τρόπο στη διάλυση ενός από τα πιο παραγωγικά Υπουργεία της χώρας» αναφέρουν οι συνδικαλιστές και καλούν τον υπουργό Υποδομών να δώσει «απαντήσεις στους 1.885 εργαζομένους της ΓΓΔΕ».

Ειδικότερα, ρωτούν γιατί αποδέχθηκε να τεθεί στην κινητικότητα το 25% των υπαλλήλων της ΓΓΔΕ, όταν στο σχετικό πρόγραμμα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης «προβλέπεται ότι θα τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας το 4% των δημοσίων υπαλλήλων». Μάλιστα, σημειώνουν ότι στο υπουργείο Υποδομών και τους εποπτευόμενους φορείς του υπηρετούν 18.100 εργαζόμενοι και, ως εκ τούτου, «το ποσοστό που αναλογεί στην ΓΓΔΕ σε "κινητικότητα" είναι 76 εργαζόμενοι και όχι 450».

«Το υπόλοιπο προς αποπεράτωση των έργων της ΓΓΔΕ ανέρχεται σήμερα στο ποσό των 11,98 δις ευρώ» σημειώνουν και διερωτώνται «με ποιο προσωπικό θα πραγματοποιηθεί η διαχείριση του παραπάνω προγράμματος έργων, τη στιγμή που το έμπειρο στελεχιακό προσωπικό θα απολυθεί ή θα διασκορπιστεί σε διάφορες υπηρεσίες της χώρας», κάνοντας λόγο για πιθανές «σκοπιμότητες για την αλλαγή του τρόπου διαχείρισης των έργων που πολύ σύντομα θα αποκαλυφθούν».

Η ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ καταγγέλλει ότι συντελείται «διάλυση του δικτύου αποκατάστασης σεισμοπλήκτων, σε μια χρονική στιγμή που υπάρχει έντονη σεισμική δραστηριότητα σε όλη την επικράτεια» και την ώρα που το «πρόγραμμα αποκατάστασης από σεισμούς και από πυρκαγιές στη Δυτική Ελλάδα - πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ είναι σε εξέλιξη».

Μάλιστα, οι συνδικαλιστές αφήνουν να εννοηθεί ότι εάν το προσωπικό των Ταμείων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) ήταν σε διαθεσιμότητα, δεν θα υπήρχε κρατικός μηχανισμός για την αντίδραση του στον πρόσφατο σεισμό στην περιοχή της Φθιώτιδας και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μεγάλου σεισμού. Επίσης, διερωτώνται εάν «σχεδιάζεται ακόμη και η κατάργηση υπηρεσιών συντήρησης» των αυτοκινητόδρομων, ενώ καλούν τον κ. Χρυσοχοϊδη να μην συμπράξει «στη διάλυση της ΓΓΔΕ».

Οι κεντρικές υπηρεσίες δεν θα θιγούν, αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών

Διαψεύδουν τις καταγγελίες των συνδικαλιστών στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σημειώνοντας ότι οι κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου (δηλαδή οι τρεις Γενικές Γραμματείες Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και Τηλεπικοινωνιών) δεν θα θιγούν.

Παράλληλα, διευκρινίζουν ότι περί τα 300 άτομα που υπηρετούν στα Ταμεία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) θα μεταγάγουν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ενώ το ίδιο θα συμβεί και με τους εργαζομένους στις περιφερειακές Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ).

Ακόμη, όπως αναφέρουν, σε καθεστώς κινητικότητας θα υπαχθούν περί τους 300 εργαζομένους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), οι οποίοι προέρχονται από την πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία, ενώ πολλοί εξ αυτών – κυρίως πιλότοι- βρίσκονται σε άδεια άνευ αποδοχών, καθώς εργάζονται σε αεροπορικές εταιρίες. 

Πηγ?: tovima.gr